Veel gestelde vragen IVN Webwinkel

Account

Persoonlijke gegevens

Hoe maak ik een account?

Een account aanmaken bij winkel.ivn.nl is heel eenvoudig:

  • Klik bovenaan op Mijn account.
  • Klik vervolgens op ‘Account aanmaken’.
  • Vul je gegevens in.
  • Klik onderaan op ‘Registreren’.
  • U ontvangt een e-mail met een bevestiging van uw registratie.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Je naam, e-mailadres, telefoonnummer, aflever- en factuuradres kun je zelf aanpassen in je account:

  • Klik bovenaan op Mijn account.
  • Log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  • Klik op ‘Persoonlijke gegevens’.
  • Je kunt nu bij het onderdeel dat je wilt aanpassen rechts op ‘wijzigen’ klikken.
  • Klik onderaan op ‘opslaan’.

Wachtwoord

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Vraag hier een nieuw wachtwoord aan.

Vul je e-mailadres in en klik op ‘verstuur’. Binnen enkele minuten sturen we je een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Ik krijg de melding ‘Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord’.

Weet je zeker dat je geen tikfouten hebt gemaakt? Vraag dan hier een nieuw wachtwoord aan.

Vul je e-mailadres in en klik op verzenden. Binnen enkele minuten sturen we je een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Heeft IVN tips voor het kiezen van een wachtwoord?

Hieronder staan algemene tips voor het kiezen van een wachtwoord. Deze tips zijn niet alleen voor IVN van toepassing, maar voor al je accounts waarin wachtwoorden nodig zijn.

  • Gebruik altijd voor iedere site of login een verschillend, uniek wachtwoord
  • Wijzig uw wachtwoorden regelmatig
  • Gebruik wachtwoorden van minimaal 8 tekens
  • Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, cijfers, en speciale tekens
  • Gebruik geen al te voor de hand liggende wachtwoorden, zoals namen of geboortedata

Bestelstatus

Waar kan ik de details van mijn bestelling zien?

De status van je bestelling kan je zien in je account.

  • Klik bovenaan op Mijn account.
  • Log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  • Klik op ‘Mijn bestellingen’.
  • Je krijgt nu een overzicht te zien van je bestellingen

Verlanglijstje

Hoe zet ik artikelen op mijn verlanglijstje?

Je kunt artikelen als volgt op een verlanglijstje zetten:

  • Klik op het artikel en klik vervolgens rechts van het artikel op ‘Zet op verlanglijst’.
  • Als je al bent ingelogd wordt je meteen doorgestuurd naar je verlanglijst.
  • Indien je niet bent ingelogd krijg je de volgende melding: ‘U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken.’ Je kunt nu inloggen en dan kom je in je account. Let op! Het artikel staat nu nog niet op je verlanglijst.

Waar kan ik de inhoud van mijn verlanglijst zien?

Je verlanglijst is terug te vinden in je account.

  • Klik bovenaan op Mijn account.
  • Log in met je e-mailadres en wachtwoord.
  • Klik op ‘Mijn verlanglijst’.
  • Je krijgt nu een overzicht te zien van de producten die op je verlanglijst staan.

Bestellen & Levering

Een bestelling plaatsen

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen? Wat zijn de voordelen?

Nee, je hoeft geen account aan te maken. Met een account kun je een verlanglijstje bijhouden en kun je je jouw bestellingen inzien. Ook is het makkelijker om vaker bestellingen te plaatsen. Je hoeft dan niet opnieuw je gegevens in te voeren.

Hoe kan ik als IVN lid korting krijgen in de webwinkel?

Na je aanmelding voor het IVN-lidmaatschap ontvang je een brief van IVN per post. In deze brief vind je jouw persoonlijke kortingscode voor de webwinkel. Met deze code ontvang je 10% ledenkorting op je aankopen.

Beschik je niet (meer) over de code dan kan je deze opvragen via info@ivn.nl

Hoe bestel ik iets bij IVN?

Iets bestellen in de webwinkel van IVN gaat als volgt:

  • Klik bij elk product dat je wilt bestellen op de oranje knop ‘In winkelwagen’. Je wordt meteen doorverwezen naar je winkelwagen. Wil je nog andere producten bekijken? Klik dan op de link ‘Ga verder met winkelen’.

Tip: als je bent ingelogd op je account dan worden je bestellingen opgeslagen en kun je de status in de gaten houden.

  • Controleer altijd je bestelling. Klopt het aantal, het afleveradres, heb je eventuele kortingscodes ingevuld et cetera.
  • Klopt alles? Klik dan rechts onderaan op de oranje knop ‘Bestelling afronden’. Heb je wel al een account? Log dan in. Heb je nog geen account? Dan krijg je meteen de mogelijkheid om je hier te registeren. Het is ook mogelijk om als gast de bestelling af te ronden.
  • Je volgt nu alle stappen op het scherm: gegevens controleren, geef aan of je de verzending per post wilt versturen of wilt ophalen bij het Woldhuis in Apeldoorn.
  • Geef aan hoe je wilt betalen. Je kan zowel met iDeal betalen als op factuur. Klik vervolgens onderaan op ‘Volgende’.
  • Je krijgt nu een overzicht van je bestelling te zien.
  • Als alles klopt klik je rechts onderaan op de oranje knop ‘Kopen’.

Verzenden & Retourneren

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten variëren per bestelling en hangt af van het aantal producten en de grootte er van. Ook zijn er aparte tarieven voor verzendingen naar het buitenland. Je kunt in je winkelwagen zien hoeveel de verzendkosten gaan bedragen.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen in de IVN Winkel in Apeldoorn?

Ja, dat kan. Je kunt dit aangeven in het bestelproces.
Maak hiervoor een afspraak via winkel@ivn.nl

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Binnen 14 dagen na ontvangst kun je jouw artikelen retourneren. Je betaalt wel zelf de verzendkosten. Vul daarvoor het retourformulier in.

Levering

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Je bestelling wordt bezorgd binnen 3 werkdagen.

Waar kan ik zien of mijn bestelling al onderweg is?

Je kunt je bestelling volgen via je account. Ga daarvoor naar je account en klik vervolgens op ‘Mijn bestellingen’. Je krijgt nu een overzicht te zien van je bestellingen. Helemaal rechts staat de status van je bestelling.