Over IVN

IVN werkt aan een duurzame samenleving. Ons idee is dat betrokkenheid bij de natuur, duurzaam handelen stimuleert. Daarom laten wij jong en oud de natuur dichtbij beleven. We verbinden hen met groene initiatieven rond natuur en maatschappelijke thema’s zoals voeding, gezondheid en energie. Dit doen we met zo'n twintigduizend betrokken leden en een enorm netwerk van groene professionals. Dat maakt IVN een unieke partner in duurzaamheid en verantwoord ondernemen.

IVN is een landelijke organisatie die mensen lokaal bij natuur betrekt. Op scholen, in Nationale Parken en in hun eigen buurt. Binnen de 170 lokale afdelingen van IVN zijn zo'n twintigduizend ervaren vrijwilligers actief. Jaarlijks organiseren zij met veel passie talloze excursies, cursussen, wandelingen, tentoonstellingen en opleidingen. Door deze laagdrempelige en educatieve activiteiten maakt een groot aantal mensen kennis met de natuur.

De beroepskrachten van IVN ondersteunen de vrijwilligers bij hun activiteiten, en initiëren landelijke en regionale campagnes zoals Scholen voor Duurzaamheid, Scharrelkids en Groen Dichterbij. Zo'n 90 professionals werken vanuit de provinciale vestigingen en een landelijk kantoor in Amsterdam.

Steun IVN!

IVN kan dankzij de steun van leden en donateurs steeds meer kinderen en volwassenen de schoonheid en het belang van onze natuur laten ervaren. Met een gift of lidmaatschap steun je het werk van IVN. Als lid ontvang je 4 keer per jaar het magazine Mens en Natuur. Word lid en steun het groene werk van IVN. Je bent al lid vanaf 2 euro per maand.